רקע
מידד שיף
מעשה נושן

הוא בן־חיל; היא סתם. לפני חדש שילחה לשדים, והבקר צלצל, יעד לה פגישה בקפה. והיא לא היססה, ודייקה. בחיוכה הרפה לקראתו, כאילו נפרדו זה רגעים אחדים. וגם הוא בחיוך, ופטפט על לא־כלום.

וגמעו, וראו כל אחד בעינים מולו, ושמעו בצליל קול עצמם את שלשים הימים של פרידה. ואשר לא שאל, ותבע בעיניו, החרידה.

עד נבוכה לפתע, ודום החוירה. ואז מפיו מגומגמת יצאה השאלה:

“האמת?”

ונשאה היא עיניה. בפיה מבטו נאחז. והסתיר סערתו בחיוך ופניו כפני מת.

לא ענתה. וישבו דוממים. הוא נשען לשולחן, כי עיף עד מאד. לא יכל כבר חייך. אין אונים.

ועברו הרגעים, והשנים לא חשו, קפואים. אנשים נכנסו, ויצאו, ועברו כאן וכאן. עד הרגישה פתאם כי דבק מבטה באחד, המחייך לה חיוך הכרות, והוא בא, והוא בא…

והרגיש זה מולה במתיחות בעיניה, עקבה, ודבקה חרדתה אז גם בו, והביט מפוחד. ושניהם מחכים לשלישי, המפלס לקראתם את דרכו, הדור הצבעים כפרפר, וכמוהו שכור היותו, מתרונן בגופו ומחולל צעדו כברבור בשוטו, בין איי שלחנות וקטעי מנגינה – והגיע עד כה.

מלמולים, וקידה, וישב. וסקר במנוחה פרצופה הנבעת, והלז שנעץ בו עיניו.

נקלעו מבטים, נשזרו, והיו לשיחה. והיתה היא צופה, וקוראה כל אחד מפניו: בפנים החוורים, עיפים גם מכדי התחפש, רק עין כלבית חמולה ומבט השואל ומחפש, נאחזו העינים ערות, תוססות

בחמדת החיים, וחיוך אבהי־ילדותי, מפייס, מאשר ותמים.

ומלים אחדות טפטפו, כי חשר הענן. ונעורו השנים ושבו מתוגת קפאונם. אך הנה השלישי מקודד, והוא כבר מתרחק. והזוג מתבונן בלכתו, ומצפה, ושותק.

עד פתח האי גברא, והעיר: “נער טוב, הפוחז”.

והיא חשה עצמה כבלואים שניתנו לעני. אז החניקה צווחה בחזה, ופניה שני, ופיה מלמל בלי דעה: “איך העז? איך העז?”


מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!

אנו שמחים שאתם משתמשים באתר פרויקט בן־יהודה

עד כה העלינו למאגר 48104 יצירות מאת 2674 יוצרים, בעברית ובתרגום מ־30 שפות. העלינו גם 20558 ערכים מילוניים. רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי.

בזכות תרומות מהציבור הוספנו לאחרונה אפשרות ליצירת מקראות הניתנות לשיתוף עם חברים או תלמידים, ממשק API לגישה ממוכנת לאתר, ואנו עובדים על פיתוחים רבים נוספים, כגון הוספת כתבי עת עבריים, לרבות עכשוויים.

נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!

רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי. נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!