רקע
משה בן־מנחם
מעין הקדמה

 

תודות    🔗

תודתי העמוקה שלוחה בזה לחברי הועדה להוצאת כתבי מ. בן־מנחם ברעננה, לראש המועצה מר יצחק שקולניק, למוסדות הציבוריים, ולכל האישים שטרחו עמם למען הופעתו של ספר זה.

ומכיר אני טובה מרובה למר זאב סגל, מזכיר הועדה, על עבודתו המסורה בארגון הפעולה ובביצועה.

המחבר


הביקורת אינה אלא ביקוש אחר היופי.

הביקורת אהבה היא.

(יוהן וינקלמן)


אין הביקורת צריכה לעסוק בענין שהיא מבקרת;

עליה לרשום את התחושות שנושא הביקורת מעורר במבקר.

(אוסקר וויילד)


 

מעין הקדמה    🔗

באמת אמרו: הבקורת אינה אלא ביקוש אחר היופי. הבקורת אהבה היא. ומדרכה של אהבה שהיא מקבלת בעין טובה ומחזירה בעין יפה, אינה מבקשת חשבונות רבים ואינה בודקת אחר עצמה.

אכן, במסכת זו לא ירדנו לעמקה של הלכת בקורת של מבקרים מומחים. לא באזמל מנתחים, החוצבים במשוררים ובסופרים, ומפלגים ומבתרים אברים אברים בגופי יצירה חיה, באנו לכאן! בדבקות, בדחילו ורחימו, כמו באצבעות מנגנים הפורטים על פי הנבל; באהבה רבה, כהצמד שפתי האוהב אל פי הנערה החשוקה, כן נצמדנו ברוחנו – לדמויות היקרות, ונפשנו קשורה בנפשן.

כלל גדול אחד היה נר לרגלנו – התחושה, ההפלאה שנושא הבקורת מעורר בלב המבקר… ואמנם היא היא שיצרה את ההזדהות השלמה עם המבוקר, אשר יצירתו השאירה אחריה במעמקי נשמתו של כותב הטורים האלה נתיב מאיר שבעקבותיו הלך ונאות לאורו.

מ. בן־מנחם


מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!