רקע
הרמן וגנר
ככב הים
הרמן וגנר
תרגום: יהודה גור (מגרמנית)

גם בתחתית הים יש ככבים, אך הם לא יזהירו כככבי השמים, ככבי הים הם חיים כאלה אשר גויתם השטוחה גדולה ככף איש ועביה כעבי האצבע. גופת החי עגולה או מחֻמשת, ומסביב לה גפים כקרנים, לרב הככבים חמשה גפים ויש ככבים אשר להם מעשרים ועד שלשים גפים, כי הככב מתחת לגופתו בטבור, עינים ואזנים אין לו ובכל זאת ירגיש היטב אם יקרב דבר אליו.

וללכד ככב הים בידים ערומות כמעט אי אפשר, כי הוא ימאיר את כל הנוגע בו כחרגל, כי גויתו מכסה בריר ממאיר, ובריר הזה יכסה גם את טרפו אשר ימיץ את לשדו בפיו ובהרים אשר בגפיו.

ובהגיע הככב את גפיו ישוט אל כל אשר יחפץ, והנה הוא נקרב אל דג אחד ויאחזהו בגפיו ויכסהו ברירו הממאיר וימיתהו ומצץ את לשדו ואת לחו.

אך הדגים מהירים מאד, ולא על נקלה יצורם ככב הים, ורדפו הככבים אחרי הרכיכות הנמצאות למכביר בים, הצדפי יפתח את לוחותיו לשתות מים והככב הולך וקרב אליו והצדפי לא יברח ולא ינוס ואך את לוחותיו יסגר היטב והככב ישכב עליו והוציא מתוכו את רירו וחכה עד כי ינסה הצדפי לפתח מעט את לוחותיו ובא הריר פנימה, והחליש את כח הצדפי כל כך עד כי לא יוכל לסגר עוד לוחותיו, אז ימץ הככב את לשדו ואת לחו.



מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!