רקע
מידד שיף
מינרווזה והינשוף

נשרך ברחוב מוצף שמש יהוצמח בן פדהצור, גורר את נעליו כדי לקטול את הזמן האבוד, כי דייק לבוא לפגישה על עלמת חמד. הולך ורואה ילד ממרר חיי זקית הנצמדת באימה לקצה מקל.

יהוצמח בן פדהצור חבר כבוד באגודת צער בעלי חיים. אומר לילד: “תשך אותך!”

אומר הילד: "הא הבט! ותוקע את אצבעו אל זרבובית הזקית המסכנה.

אומר יהוצמח: “תקלל אותך! ראה את עיניה. אחת מופנית אליך ואחר לשמים. הידעת מה היא קללת הזקית? אצלנו בראשון היה מסכן שקיללה אותו זקית ונשאר טפש כל ימיו.”

נחרד הילד.

אומר יהוצמח: קח שילינג למסתיך ותן אותה."

לוקח הילד ונותן.

מסיר יהוצמח את כובעו, שם בו את הזקית וחובש את הכובע לראשו.

הולך יהוצמח לאטו ברחוב וקוטל את הזמן האבוד, והנה לקראתו מר הבלעמי, שהיה מורה ועתה טרדן. יהוצמח איש מנומס מסיר את כובעו. לוטש מר הבלעמי את עיניו, קופא וחיוור. הלוויה מחר. ושוב לא יטריד.

הולך יהוצמח והנה לקראתו ידיד נעורים הרוצה תמיד אינפורמציה חנם. מקדים אותו יהוצמח בשלום גדול ומסיר לו את כובעו. לוטש ידיד הנעורים את עיניו אל קדקוד יהוצמח, ובורח ביללת אימה.

יום טוב היום, חושב יהוצמח. אין אני יודע מה קרה להם, אבל הכל מסתדר מעצמו.

והנה קרבה אותה עלמת חמד שתמיד צריך לחכות לה. הולכת צמודת ירכיים כחוששת לשליתה, ונטוית גרון ושערה כמגדל הלבנון, ולבו פג. מסיר יהוצמח את כובעו, והיא מבטת בו, מחוירה ומתנודדת.

“הא!” אומר יהוצמח. “המצפון! בגדת בי!”

“בחייך,” לוחשת עלמת החמד. סלק את זה. זה נושך?"

אין יהוצמח יודע מה “זה,” אבל אומר: “נושך כמו נחש. אם לא תהיי ילדה טובה, אולי אתאבד קצת, אבל את ודאי תמותי מאוד.”

ומאז היתה ממושמעת כמו כלבה עד – סוף הספור.


מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!

אנו שמחים שאתם משתמשים באתר פרויקט בן־יהודה

עד כה העלינו למאגר 48104 יצירות מאת 2674 יוצרים, בעברית ובתרגום מ־30 שפות. העלינו גם 20558 ערכים מילוניים. רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי.

בזכות תרומות מהציבור הוספנו לאחרונה אפשרות ליצירת מקראות הניתנות לשיתוף עם חברים או תלמידים, ממשק API לגישה ממוכנת לאתר, ואנו עובדים על פיתוחים רבים נוספים, כגון הוספת כתבי עת עבריים, לרבות עכשוויים.

נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!

רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי. נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!