*, ת"ז, לנק' יְחִידִית, — כמו יחיד, יחידה: הניעור בלילה והמהלך בדרך יחידי והמפנה לבו לבטלה הרי זה מתחייב בנפשו (אבות ג ד). אל תהי דן יחידי שאין דן יחידי אלא אחד (אבות ג ד). אשכול שבישל בו אפילו גרגר יחידי כולו חיבור למעשרות (אבות ג ד). ששה דברים גנאי לו לת"ח אל יצא כשהוא מבושם לשוק ואל יצא יחידי בלילה ואל יצא במנעלים המטולאים (אבות ג ד). עץ יחידי רב אומר רוב עביו (אבות ג ד). איזהו שוטה היוצא יחידי בלילה והלן בבית הקברות (אבות ג ד). מה אש אינו דולק יחידי אף דברי תורה אין מתקיימין ביחידי (אבות ג ד). יחידי נכנס יחידי יצא (אבות ג ד). כל החיות מהלכות זוגות זוגות והנחש אינו מהלך בדרך אלא יחידי (אבות ג ד). את מוצא כשפרע הקב"ה מדור המבול לא פרע אלא יחידי שנאמר הנני מביא את המבול (אבות ג ד). אמר הקב"ה לירמיה אני דומה היום לאדם שהיה לו בן יחידי ועשה לו חופה ומת בתוך חופתו (אבות ג ד). — ולנק': מצינו שזו חמורה מן הגפן שלגפן יחידית נותנין לה עבודתה ששה טפחים ולדלעת יחידית נותנין לה בית רובע (אבות ג ד). אין עבודה לגפן יחידית (אבות ג ד). אמר ר' יוחנן מצבה כל שהיא יחידית מזבח כל שאבניו מרובות (אבות ג ד). אשה אחת אשת ישראל רגילה להתייחד בבתי גוים לפעמים בלילה כמו ביום ע"י סרסרות ומשא ומתן וכו' ועי"כ באתה הרבה פעמים לידי תפיסה שנחבשה יחידית בין הגוים ימים ושבועים (אבות ג ד). — ומ"ר: וכמו פלגות ביחידיות (אבות ג ד). היה חורש בינתיים הרי הן כיחידיות ביניהן טהור סביבותיהן טמא (אבות ג ד). — וכמו °תה"פ: מפני שהיא (הברכה) נאמרת יחידית ברוב ימי המשתה כשאין שם פנים חדשות (אבות ג ד). — ובדקדוק: נאמרו עשרת הדברות בלשון יחידי (אבות ג ד). הנה כי אמרו נשמתן בלשון יחידית ולא אמרו נשמותיהן כמו שאמרו אח"כ ונשמות שעתידין להבראות (אבות ג ד).