רקע
מרגו פארן
הנסיעה

טוב, אז ככה. יום אחד יצאתי עם האוטו הירוק שלי, אוטו פולקסווגן ישן, לסדורים בחיפה. נכנסתי לאוטו שלי, הירוק, שלבתי להלוך רוורס, ויצאתי לדרך.

איך שסיימתי לנסוע ברחוב הקליטה, פניתי ימינה, ומולי כבר ראיתי את השדות ואת הרי הכרמל האפורים־סגלגלים, שקו האופק נמצא מאחוריהם. התכוננתי לנסיעה, שבה רוח הבריזה מתנפנפת דרך החלונות, ורואים בה את הים, בדרך, ואז אני גם שומעת מוסיקה, והפעם התכוננתי לשמוע את אדית פיאף “נו לה רדורייה, נו לה רדור רדורייה….”. וכשאני במצב הזה יש לי תחושה של בת יחידה בעולמנו, שגלתה את הנאות החיים. אותתי לפניה שמאלה לכוון חיפה, והנה ראיתי שמאותתים לי לטרמפ, ואלה היו שניים, שאי־אפשר לסרב להם. הייתי חייבת. הם עמדו יחד. מהרתי לכבות את המוסיקה, שלא אחשד בסנטימנטליות, וחוץ מזה לא צריך לדעת עלי הכל.

עצרתי. שניהם נכנסו לאוטו. לא יכולתי לתת לאף אחד מהם לשבת במושב שלידי, כי הוא היה מלא, ולא יכולתי להעביר. שניהם אנשים שעדיף לא לסרב להם, אבל לא בגלל זה עצרתי להם, הכרתי רק אחד מהם. שניהם אנשים צעירים. אחד מהם עזר לי פעם, ואחר־כך נתתי לו ציור שלי, והוא אמר לאשתו; “נשים אותו בחדר של הילד”. קרה שאיימו עלי, ואני בקשתי את עזרתו, והוא אמר לי:“אל תדאגי, אם תהיה עוד פעם בעיה, אז תגידי לי”, ולא היתה יותר בעיה.

שניהם רזים, לשניהם עיניהם בהירות; ירוקות־כחולות ואולי גם קצת אפורות, אבל מתנצנצות. עורם בהיר ושזוף. לאחד שיער חום ארוך, ואסוף בקוקו ארוך מה שמכונה זנב סוס ארוך. הם נראו אנשים נקייניים במיוחד, ועכשיו לא ידעתי מה לעשות, כי המושב האחורי שלי באופן קבוע מלא בחול, כי שם יושב הכלב שלי, הגדול, הדובי, הלבן עם השיער הארוך. הוא יושב שם אחרי שאנחנו מטיילים על חוף הים. ורצפת המושב האחורי הייתה מלאה בעיתונים ישנים, שתכננתי להעביר למיכלים המתאימים או להחזיר אותם הביתה, כדי להכין נייר, וכך גם עם בקבוקי הפלסטיק ועוד מיני דברים, שהתכוונתי למיין, למשל אבנים, בגדים, דיסקיות מתכת מעוכות ומשוטחות. זה  היה בעונת הסתיו, לפני שירדו גשמים, כך שגם מבחוץ האוטו היה מאובק.

פתחתי להם את הדלת, התנצלתי על המהומה, והם אמרו לי:“אין דבר”.

הם התיישבו בזהירות, והרגליים שלהם היו מונחות גבוה, כמו על מדרגה, הברכיים די קרובות לבטן, וככה נסענו לנו עם הרוח הסתוית המתנפנפת. אחד מהם, זה שאני לא מכירה, לבש חולצת טריקו לבנה וצמודה, שהבליטה את החזה הרחב שלו, ומעל היתה לו שרשרת זהב, והתסרוקת שלו היתה א־לה קלרק גייבל או אלביס פרסלי, אבל השיער היה בצבע בהיר יותר. ובמראה הקטנה שלי, שהיא מראת פולקסווגן מקורית, ראיתי, שהוא יושב בלי לזוז, ומסתכל רק קדימה עד שהגענו לחיפה, ושם הם מהרו לרדת, במבואות הדרומיים.


26 בינואר 2006, 5 בינואר 2008

מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!

אנו שמחים שאתם משתמשים באתר פרויקט בן־יהודה

עד כה העלינו למאגר 48148 יצירות מאת 2674 יוצרים, בעברית ובתרגום מ־30 שפות. העלינו גם 20558 ערכים מילוניים. רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי.

בזכות תרומות מהציבור הוספנו לאחרונה אפשרות ליצירת מקראות הניתנות לשיתוף עם חברים או תלמידים, ממשק API לגישה ממוכנת לאתר, ואנו עובדים על פיתוחים רבים נוספים, כגון הוספת כתבי עת עבריים, לרבות עכשוויים.

נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!

רוב מוחלט של העבודה נעשה בהתנדבות, אולם אנו צריכים לממן שירותי אירוח ואחסון, פיתוח תוכנה, אפיון ממשק משתמש, ועיצוב גרפי. נשמח אם תעזרו לנו להמשיך לשרת אתכם!