רקע
דוד בן־גוריון
חינוך ממלכתי ודגל

כ' בסיון תשי"ג — 3 ביוני 1953

בישיבה רמ"א של הכנסת השניה

לפני שבוע ימים הודעתי בכנסת, לרגל התפטרות ארבעת השרים של הציונים הכלליים, כי יש לי הכרה ברורה שאין כל יסוד ממשי למשבר, ויש רק אי־הבנה זמנית, שברצון טוב ובאמון הדדי אפשר לסלקה.

אני שמח לציין, כי רצון טוב זה נתגלה הפעם בתוך כל סיעות הקואליציה, והממשלה יוצבה מחדש.

בישיבתה הבוקר החליטה הממשלה, לאחר שקיבלה על כך הסכמת החברים שהתפטרו לפני שבועיים, לצרף אותם לממשלה בהתאם לחוק־המעבר המתוקן. ואני מציע לכנסת בשם הממשלה, לאשר צירוף החברים: ישראל רוקח כשר־הפנים, פרץ ברנשטיין כשר־המסחר־והתעשיה, יוסף ספיר כשר־התחבורה ויוסף סרלין כשר־הבריאות לממשלת ישראל.

בהודעתי בכנסת לפני שבוע ציינתי כי לא די בייצוב הקואליציה, אלא יש צורך במאמצים להרחבתה. עכשיו, כשהקואליציה יוצבה, אני רואה צורך להדגיש מחדש חשיבות ההרחבה, ובמידה שהדבר תלוי בי אמשיך במאמצים אלה, למרות כל הקשיים שנתגלו עד היום מימין ומשמאל. מצבו של עם ישראל וצרכיה החיוניים ביותר של מדינת־ישראל מחייבים ליכוד לאומי מאכסימלי למען העיקר ולמען המשותף, גם במדינת־ישראל וגם בעם כולו.

הממשלה מציעה לקיים דיון על ההתפטרות של ארבעת השרים ושובם לממשלה, ובגמר הדיון לאשר הודעת הממשלה עוד היום.


מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!