רקע
הרמן וגנר
העטלף
הרמן וגנר
תרגום: יהודה גור (מגרמנית)

לעת הערב, ברדת השמש מאחרי ההרים, והחשך יכסה את פני הארץ. והילדים יאכלו את ארוחת הערב, יראו העטלפים על פני הארץ.

כל היום ישן העטלף בנקרת העטלף בנקרת העץ או נאחז ברגליו בתחתית הגג או נקודת התקרה, ויתלה בגויתו למטה ויישן במנוחה, כי ביום ירא הוא את קרני השמש פן תעורנה את עיניו, אשר לא תוכלנה לראות אור, וגם את חם היום ישנא העטלף.

בערב יצאו עוד חיים קטנים שונים ממחבאיהם, אז יצא העש והסס, האוכלים בגדי צמר, מכיסיהם, אז תראינה גם החיפושיות השונות למיניהן. כל החיים חפצים לטיל מעט בערב, לשאף רוח צח, ובלבבם יחשבו כי אין רואה אותם בחשכת הליל, אך העטלף רואה היטב גם בחשכה, וגם אזנים גדולות לו וכל אִוּשָה קטנה תבוא אליהן ובגפיו הקדומים אצבעות ארוכות מאד מאד. ואצבעות נפלאות כאלה אין לחי אחר, ואצבעותיו מחברות ביניהן בעור דק מאד, ובעור הזה מחברות האצבעות גם עם הגפים האחרונים ועד הזנב, והיה העור הדק הזה לכנפים להתעופף, והעור כל כך דק עד כי העטלף ירגיש בקרבו בעופו אל איזה גוף, כי דאויה, הנדהה בכנפיו אלה, נעצר בגוף ההוא ושב אל כנפיו וידע העטלף כי גוף קשה עומד לנגדו ונטה הצדה או לאחור.

והתעופף העטלף במהירות נפלאה כאחד מבעלי הכנף היותר מהירים, והתעופף גם בין השיחים והעצים ולא נגף בהם, במהירות יצוד זבובים וחיפושיות מעל לפני מי הנחל ולא יפל במים, שעות רצופות יעופף ולא ייעף ולא ייגע ולא יתקרר.

העטלף מביא תועלת לא מעטה לנינו בהשחיתו נדם רמשים רבים.




מהו פרויקט בן־יהודה?

פרויקט בן־יהודה הוא מיזם התנדבותי היוצר מהדורות אלקטרוניות של נכסי הספרות העברית. הפרויקט, שהוקם ב־1999, מנגיש לציבור – חינם וללא פרסומות – יצירות שעליהן פקעו הזכויות זה כבר, או שעבורן ניתנה רשות פרסום, ובונה ספרייה דיגיטלית של יצירה עברית לסוגיה: פרוזה, שירה, מאמרים ומסות, מְשלים, זכרונות ומכתבים, עיון, תרגום, ומילונים.

אוהבים את פרויקט בן־יהודה?

אנחנו זקוקים לכם. אנו מתחייבים שאתר הפרויקט לעולם יישאר חופשי בשימוש ונקי מפרסומות.

עם זאת, יש לנו הוצאות פיתוח, ניהול ואירוח בשרתים, ולכן זקוקים לתמיכתך, אם מתאפשר לך.

תגיות
חדש!
עזרו לנו לחשוף יצירות לקוראים נוספים באמצעות תיוג!