*, ש"נ, מ"ר הַזָּאוֹת, — שה"פ מן הִזָּה, נזה: מה בין פסח מצרים לפסח דורות פסח מצרים מקחו מבעשור וטעון הזאה באגודת אזוב על המשקוף ועל שתי המזוזות (פסח' ט ה). לא היה מזה על האפר ולא על הגחלים אלא על גגו של מזבח והיא נכפפת על הקיר ועל כל הזאה טבילה (תוספתא יוה"כ ד ב). הזאה צריכה שיעור (יומא יד.). אינה מטמאה בגדים בהזאה (חול' כט.). על כל הזאה טבילת אצבע בדם (רמב"ם, פרה אדומה ג ב). אין לי אלא הזאת מימיה וכו' מניין לרבות שחיטתה וקבלת דמה והזאת דמה ושריפתה (יומא מב:). — ומ"ר: הסמיכות והתנופות וכו' וההזאות והקבלות נוהגין באנשים ולא בנשים (קדוש' א ח). בן לוי שקיבל עליו כל עבודת לויה וכו' הקמיצות וההקטרות וקבלת הזאות (תוספתא דמאי ב ז). שבע הזאות שבפנים ושבמצורע (יומא כד.). היציקות והבלילות וכו' והקבלות והזאות והשקאת סוטה (מנח' יח:). — ועי' הַזָּיָה.
הַזָּאָה