מלת הסכמה לדברי הזולת, ja; oui; yes: ויאמר לבן הֵן לו יהי כדברך בראש' ל לד. אמר להם הממונה צאו וראו אם הגיע זמן השחיטה אם הגיע הרואה אומר וכו' האיר פני כל המזרח עד שבחברון והוא אומר הן יומ' ג א. בודקין אותו שלשה פעמים אם אמר על לאו לאו ועל הן הן הרי אלו יכתבו ויתנו גיט' ז א. מנה לי בידך אמר לו בפני עדים הן למחר אמר לו תנהו לי (ואמר) נתתיו לך פטור שבוע' ו ב. מעשה באשה אחת שבאת לפני ר"ע אמרה לו ראיתי כתם אמר לה שמא מכה היתה ביך אמרה לו הן וחייתה אמר לה שמא יכולה להגלע ולהוציא דם אמרה לו הן וטהרה ר"ע נדה ח ג. יהיה לך לאו צדק והן צדק ספרא קדוש' פו. לאחד שנכנס במדינה וכו' עשה להם מלחמות אמר להם אמלוך עליכם אמרו לו הן והן מכי' יתרו, החדש ה. משל לאדם שאמר לחבירו מכור לי חמורך זה אמר לו הן נותן אתה לי לנסיון אמר לו הן ספרי דבר' כא. כשאדם נפטר מן העולם באים כל מעשיו ונפרטים לפניו ואומר לו כך עשיתי ביום פלוני ואי אתה מאמין בדברים הללו והוא אומר הן והן והוא אומר לו חתום שם, האזינו שז. אתה הוא הלל שקורין אותך נשיא ישראל א"ל הן א"ל אם אתה הוא לא ירבו כמותך בישראל שבת לא.. שיהא הן שלך צדק ולאו שלך צדק ב"מ מט.. מעשה באחד שבא לפני רבי יהודה ואמר לו נתגיירתי ביני לבין עצמי א"ל רבי יהודה יש לך עדים א"ל לאו יש לך בנים א"ל הן א"ל נאמן אתה לפסול את עצמך ואי אתה נאמן לפסול את בניך יבמ' מז.. הביאוהו (את רבי חנינא בן תרדיון) וכרכוהו בס"ת והקיפוהו בחבילי זמורות והציתו בהן את האור והביאו ספוגין של צמר ושראם במים והניחום על לבו כדי שלא תצא נשמתו מהרה וכו' אמר לו קלצטונירי רבי אם אני מרבה בשלהבת ונוטל ספוגין של צמר מעל לבך אתה מביאני לחיי העוה"ב אמר לו הן השבע לי נשבע לו ע"ז יח.. רצונך שתסעוד אצלי אמר לו הן חול' פז.. לאחר שאכלו ושתו מדד לו שמן במאה ריבוא אמר לו כלום אתה צריך ליותר אמר לו הן אלא שאין לי דמים מנח' פה:. אמרתי לו כלום אתה בקי ברבי יהושע בר ממל אמר לי הן כך אמר לי וכו' נזיר נו:. מכלל לאו אתה שומע הן נדר' יא.. א"ל (רבי יהושע לר"ג) רבי רצונך ונקבל פני פולסופוס חברינו א"ל הן דא"ר ה. כותי אחד שאל את רבי מאיר אמר לו אפשר המים העליונים תלויים במאמר אמר לו הן מד"ר בראש' ד. חזר בעלה ומצא המצרי יוצא מביתו שאל אותה שמא נגע בך אמרה לו הן וסבורה אני שאתה הוא שם שמות א. ראית אדם שנכנס בו רוח תזזית אמר לו הן שם במד' יט. אמר לו אפשר ששמעת מאביך מהו בעטרה שעטרה לו אמו אמר לו הן שם שה"ש, צאינה. הרי מסורה בידכם ברשותכם אם אמרתם הן הן אם אמרתם לאו לאו שם שמות טו. מי שמבקש להקביל פני מלך בשר ודם לא דין הוא שילמוד איך יכנס ואיך יצא אמר לו הן אדר"נ יה. אמרו לה יש כאן חבר אכסנאי אמרה להן הן תנחומא לך לך י. ואמר למלאכי השרת ראויה שרה שתלד בן והסכימו כולן ואמרו הן וחתם הקב"ה אחריהן שם וירא לד. אמרו לו תלמידיו רבי לא היית יודע הפסוק הזה אמר להן הן אלא שבא זה וביררו בידי שם מצורע ה. א"ל יש לך צורות בתוך ביתך א"ל הן שם נשא יג. בעוד שהיו מהלכין בדרך קדמו שטן לאברהם בדרך ונדמה לו לזקן אמר לו לאנה תלך אמר לו להתפלל אמר לו ומי שהולך להתפלל מה צריך לו לישא עצים על כתפיו ואש ומאכלת בידו אמר לו הן שמא נשב יום או יומים ונשחט ונאפה ונאכל מדר' ויושע א. ותאמר לה הן דברתי תולידה שומרנית 95, ומצוי הרבה בכל הספרות המאוחרת. — °אמר בהֵן צדקו, בהֵן שלו, ר"ל בדבור שלו, באמונתו: כל אחד ואחד יפרע בתיבה על הן צדקו מכל נכסיו משאיו ומתניו שו"ת שמש צדקה, חו"מ ג. והזהיר את האיש הנ"ל לבל יעיין כלל במכתב והוכרח האיש להבטיח לו בהן שלו מגיד שיחות יו. — *הֵן...הֵן, ר"ל הכל אחד כך או כך: בית כור עפר אני מוכר לך מדה בחבל פיחת כל שהוא ינכה הותיר כל שהוא יחזיר אם אמר הן חסר הן יתר אפילו פיחת רובע לסאה או הותיר רובע לסאה הגיעו ב"ב ז ב. מדה בחבל אני מוכר לך הן חסר הן יתר בטל הן חסר הן יתר מדה בחבל הן חסר הן יתר מדה בחבל בטל מדה בחבל את הן חסר הן יתר שם ג. מי שנצרך לביתו או לחצירו ומשכנו ביד חבירו בחמשים זהובים הן חסר הן יתר ר"ש גאון, תשו' הגא', שע"צ ב ב. נקוב באמצע כשיעור סיט הן חסר הן יתר ר"ח שבת קלח.. מניחין בגג מקום פתוח כגון זרת הן חסר הן יתיר ליכנס ממנו אור שם קנז:. יש על המשכיל מארח המוסר ומדרך האמונה בשמעו נכוחה שיודה עליה הן לו הן עליו אגר' מנח' ב"ס לר' חסדאי. אומר לתלמיד שוטה למוד הן אמת הן שבוש רש"י ביצ' כד.. הן פחות הן מעט יותר קבלה להראב'ד, הוצ' ניבויאר 69. שהכל עשה ועושה על סדר והנהגה הן הדברים הגבוהים הן הדברים השפלים מלמ' התלמ', כי תשא. כל אשר ינתן לה הן רב הן מעט תקבל בשמחה שם, חיי שרה. ואפילו בעסקי בני אדם ראוי לקצר הדברים ולהשיב הן או לאו הן בדין הן בענינים אחרים שם, שלח. כי החי הוא יודע דבר שהוא עתיד לבוא אליו הן טוב הן מוטב הגיון הנפש לבר חייא ד. והתירו גזרת חרם היישוב לראובן שנה הן חסר הן יתר ושוב רוצים לגרשו מרדכי ב"ב תקיז. ב"ד של שלשה יושב על הכסא ודנין את העולם כפי הראוי הן לטוב הן לעונש אם לחיים אם למות ר"י גיקטיליה, שערי אורה לו:. כי השם ברוך הוא מסבב סבות ומגלגל כמה עניינים כדי להבין ולקיים גזירותיו בנבראים הן לטוב הן למוטב הוא, פי' הגד', עבדים היינו. כשיתאמת שליחות השליח הן שיהיה השליח גדול במדרגה יותר מאד הן שלא יהיה באותה מדרגה העקרים א טו. צוה הקב"ה כל אדם שישא אשה חדשה לו הן בתולה הן בעולה הן אלמנה שישמחנה ספר יראים קצ. הן לו הן לאחרים התרומ', הקד' לסי' רמח. הן רוחות טהרה הן רוחות טומאה בנימין מוספיא, הערוך, דמא. ובאם ח"ו יש ענין איזה עון בקהל הן באנשים הן בנשים מגלים לו מן השמים מיד הקד' עמה"מ. להקדישו כולו לה' בקדושת שבת הן בדבור הן במחשבה הן במעשה חמה"י, קדוש' הדבור והמעשה. אם יזדמן ח"ו איזה אורח חולה במדינה יהיה באיזה מקום שיהיה הן אצל היושבים תחת ההגמון הן אצל היושבים תחת ממשלת הקיור' פנקס ק"ק במברג ג. באם הסחורות שלקח בהקפה המה בעין בשעת מיתתו הן כולם הן מקצתן שם יה. ונתנו לי כח ורשות לעשות להם דין הן קרוב לדין הן פשרה הן באומד הדעת שו"ת מהרשד"ם, חו"מ לא. והנה בדבר הקנינים הנעשים בעת החתנה הן בין הזוגות עצמם והן בין אבי החתן ואבי הכלה וכו' שו"ת חות יאיר נב. שהדין עמנו הן מחמת התנהגותם וגילוי דעתם והן מחמת צוואת הזקן וגילוי דעתו שו"ת שמש צדקה, חו"מ ז. שכל משאו ומתנו מן בקר עד ערב הוא בד"א הן כשהטבח מביא לחנותו השומן חי מחותך לחתיכות דקות הן כשמתיכה הן כשמוכר שיורי השומן שהתיך הן בלישה בעריבה ובאפייה הן במגעם חם בחם או צונן בחם שם יו"ד מז. — *ובא בכתיב הין במקום הֵן: אני שקבלתם מלכותי עליכם במצרים א"ל הין והין אני הוא שקבלתם מלכותי בסיני א"ל הין והין ספרא אחרי קלז. כיון שחשכה אומר להם (כל אחד מהקוצרים להעומדים) בא השמש אומרים הין וכו' מגל זו אומרים הין וכו' קופה זו אומרים הין בשבת אומר להם שבת זו אומרים הין וכו' שלשה פעמים על כל דבר ודבר והם אומרים לו הין הין הין מנח' י ג. וכי כל העצים כשרים למערכה הין כל העצים כשרין למערכה חוץ משל זית ושל גפן תמיד ב ג. נטל (הכהן) עץ ארז ואזוב ושני תולעת אמר להן עץ ארז זה עץ ארז זה אזוב זה אזוב זה שני תולעת זה שני תולעת זה ג' פעמים על כל דבר ודבר והן אומרים לו הין הין ג' פעמים על כל דבר ודבר פרה י ג. אם לא ראיתי שמעון אחי אמי שהיה חגר ברגלו שהיה עומד ומריע בחצוצרות אמר לו הין ספרי בהעל' עה. אמר לו עבד שמכרו רבו לא יצא מרשותו אמר להם הין שם, שלח קטו. א"ל גביאה בן קוסם אדוני המלך אין אדם עושה מה שהוא רוצה לבניו אמר לו הין מד"ר בראש' סא. אדוני מלך אין אדם עושה לעבדו מה שהוא רוצה א"ל הין שם. אמר ליצחק בני רואה את מה שאני רואה א"ל הין שם נו. אמר באותו הזקן פגעה מדת הדין אמר לו הין שם סד. אמר לו רב יוסי כמי כאיסי אמר לו הין וסבורין אנו כמותו הלכ' פסוק', ממונ'. שהטמין לו עדים לחבירו בכילה ואמר לו מנה לי בידך אמר לו הין וכו' שם. מה עשה הכלב הלך אצל זאב אמר אלך עמך הלילה ואלין אמר לו הין א"ב של בן סירא. שיהא הין ולאו שלנו צדק שבלי הלקט, יוה"כ שיז.
— °הֵהֵן, פ"ע, — אמר הֵן נתן הסכמתו ב"ז, מלון גרמ' עברי, ערך ביליגען.