הפואמה
המודרניסטית ביצירת אלתרמן : מסות על "שמחת עניים" ו"שירי מכות מצרים" / בעריכת
זיוה שמיר וצבי לוז.
-- רמת גן : הוצאת אוניברסיטת בר-אילן, תשנ"א 1991. הפואמות הגדולות של נתן אלתרמן
- "שמחת עניים" ו"מכות מצרים" - משקפות שני קטבים בשירתו. הראשונה - יצירה מעורפלת
וחידתית, שעולמה קודר והגותה סבוכה, ואילו השנייה - סגנונה צלול ובהיר למראה, הגם שאמירותיה
קשות ורבות-סתירות. שתי היצירות קבעו בשעתן נוסח שירי חדש, והיוו פסגה ודאית של הפואמה
המודרניסטית, זו שנשענה על הישגי המודרניזם הרוסי ועל הפואטיקה שיצאה מבית מדרשו של
שלונסקי. דורות של אוהבי שירה עברית נתחנכו על יצירות אלה, ואף הביקורת והמחקר נענו
להן בקשת רחבה של תגובות המעידות על נקודות-תצפית שונות ומגוונות. תוכן העניינים: [עודכן לאחרונה: 25 באוקטובר 2016] |