(מסודר בסדר אלפביתי על-פי שם מחבר המאמר או הרשימה)
פויירשטיין, אמיל. "הקמצן" בקאמרי.
הצופה, כ"ו בשבט תשט"ו, 18 בפברואר 1955, עמ' 6.
על מחזהו של מולייר בתרגומו של נתן אלתרמן.
פוירשטיין, אמיל.
"כובע הקש" ב'קאמרי'. הצופה, י' בכסלו תשט"ז,
25 בנובמבר 1955, עמ' 6.
ביקורת על הקומדיה המוסיקלית של א' לאביש ומ' מישל
בתרגומו של נתן אלתרמן.
פויירשטיין, אמיל. "האחים קרמזוב" ב'הבימה'.
הצופה, ז' בחשון תשי"ז, 12 באוקטובר 1956, עמ' 6.
על המחזה מאת ז'אק קופו וז'אן קרוא על-פי דוסטוייבסקי ובתרגומו של נתן אלתרמן.
פורת, אלישע.
טורא בטורא פגע.הארץ, מוסף ספרים, גל' 494 (ו' באלול תשס"ב, 14 באוגוסט 2002), עמ' 10, 13.
ביקורת על ספרו של נתן אלתרמן "שמחת עניים" בעריכת
יריב בן־אהרון ועלי אלון
פורת, אלישע. משולש מסקרן: משה ליפשיץ – שטפן (סטפן) וולפה – נתן אלתרמן.
תו +: מוסיקה, אמניות, חברה, גל' 13 (2009), עמ' 61־71.
על השיר 'שים שלום' או 'שיר הגננים' מאת משה ליפשיץ
בתרגום נתן אלתרמן.
פורת, דינה. "לא היו שתי דרכים".
הציונות, כרך ט"ו (1990), עמ' 223־235. מאמר ביקורת על ספרו של נתן אלתרמן:
על שתי דרכים, דפים מן פנקס.
חזר ונדפס בספרה
קפה הבוקר בריח העשן : מפגשם של היישוב והחברה הישראלית עם השואה
וניצוליה (תל אביב : עם עובד ; ירושלים : יד ושם, תשע"א 2011), עמ'
381־396.
פיינגולד, בן עמי. בתיאטרון: הרשלי ואחשורוש על בימותינו: הרשלי מאוסטרופולי בתיאטרון חיפה - די מגילה פון נתן אלתרמן.
מאזנים: ירחון לספרות, כרך כ"ב, גל' 4 (1966), עמ' 347־348.
על המחזה "אסתר המלכה" לנתן אלתרמן.
פיינגולד, בן עמי. אלתרמן והבימה-הזעירה.
מחברות אלתרמן, כרך ג'/ ערך מנחם דורמן (תל-אביב : מוסד אלתרמן ליד המכון למורשת דוד בן-גוריון והוצאת הקיבוץ המאוחד, תשמ"א 1981), עמ' 280־295.
פיינגולד, בן עמי. גנוז – ואקטואלי.
דבר, כ"א בחשון תשנ"א, 9 בנובמבר 1990, עמ' 19.
על מחזהו הגנוז של נתן אלתרמן "ימי אור האחרונים".
פיינגולד, בן עמי. שירי הטור השביעי מאת נתן אלתרמן.
בספרו: הבלדה ודרכי הוראתה (תל אביב : מכון מופ"ת, תשנ"ח), עמ' 40־46.
שירי הטור השביעי כדוגמה לשירה פוליטית-ציבורית
המושפעת גם היא, מהיבטים שונים, מהמסורת הבלדיסטית. כולל עיון
בטורים "על הילד אברם", "אגדה על ילדים", "ליל מלחמה", ו"דרך בים".
חלקו השני של המאמר דן במוטיב לורלי (Die
Lorelei) ע"פ היינריך היינה ב'טור השביעי' <בטורים "לורלי"
ו"שחרורה של לורלי">
פיינגולד, בן עמי.פונדקו של אלתרמן.מקור ראשון, י"ג בתשרי תשע"א, 21 בספטמבר 2010, עמ' 12.
על 'פונדק הרוחות', אופרה המבוססת על מחזהו של נתן
אלתרמן בביצוע 'אופרה קאמרה' ו'חג המוסיקה הישראלית'; ליברית - אבי
מלכה, מוסיקה - משה זורמן, דמאי - דני ארליך, מנצח - רוני פורת.
פינקלשטיין, מנחם."הטור השביעי" ו"טוהר הנשק" : נתן אלתרמן על ביטחון, מוסר ומשפט.
משפט וצבא, גל' 20 (יוני 2009).
פלדי, א. נתן א. נכון למלחמת עולם.
קול העם, י"ט בכסלו תשי"ז, 23 בנובמבר 1956, עמ' 3, 4.
תגובה לשני פרקיו של נתן אלתרמן "בתוך הטלטלה" ו"תנופת המסע" (מספר 1154)
פלדמן, זיוה. כיפה אדומה, הנזל וגרטל צועדים בדרך : התֵמָה של היהודי הנודד ביצירת אלתרמן.
פסיפס, גל' 80 (חורף תשע"א), עמ' 13־18.
דיון בשירים "כיפה אדומה" ו"אגדה על ילדים שנדדו ביערות".
פליישר, עזרא. שמונה הערות על רשימה תמוהה.
אמות:
דו-ירחון לענייני חברה וספרות, שנה א', חוב' ה' (ניסן-אייר תשכ"ג,
אפריל-מאי 1963), עמ' 81־84.
חתום: י. גולה.
תגובה למאמר ביקורת של שמעון זנדבנק
על המחזה "פונדק הרוחות". תשובת ש' זנדבנק בעמ' 84־85.
פלס, ידידיה. השיר והעת : גיוונים סוגיים ב"שירי עיר היונה".
מחברות אלתרמן, כרך ג' / ערך מנחם דורמן (תל-אביב : מוסד אלתרמן ליד המכון למורשת דוד בן-גוריון והוצאת הקיבוץ המאוחד, תשמ"א 1981), עמ' 192־208.
פלס, יוסי. שמחת האמונה בערכי היסוד של האנושות. הארץ, תרבות וספרות, כ"ד בכסלו תשס"ד, 19 בדצמבר 2003, עמ' ה 3. ביקורת על ספרו של עוזי שביט "שירה מול טוטליטריות: אלתרמן ו'שירי מכות מצרים'".
פנואלי, ש"י. מכות מצרים שהיו לשירה. זמנים, ט"ז בניסן תשט"ו, 8 באפריל 1955, עמ' 4 (במדור 'זמנים לספרות ולאמנות'). על
'שירי מכות מצרים'.
שורשו ואורו.משא (מצורף
ל'למרחב'), שנה י', גל' 33 (י"ב באב תש"ך, 5 באוגוסט 1960), עמ'
א, ב.
פרוכטמן, מאיה. על האור והחיוך בשירתו של נתן אלתרמן.
על החומה, שנה כ"ג, גל' 19 (121) (י"ג בכסלו תש"ך, 13 בדצמבר 1959), עמ' 7.
פרוכטמן, מאיה."טוֹב לִפְתֹחַ לְפֶתַע עֵינַיִם מֵאָה ..." : עיונים באוצר המילים של אלתרמן – עם הקונקורדנציה ל'שירים משכבר'. קול יעקב : אסופת מאמרים לכבוד פרופ' יעקב בן-טולילה / עורכים דניאל סיון, פבלו-יצחק הלוי קירטצ'וק (באר שבע : הוצאת הספרים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, תשס"ג 2003), עמ' 319-326 (אשל באר-שבע, כרך 8)