עכשיו : ספרות, אמנות, הגות, ביקורת.
תל־אביב : עמותת ׳עכשיו׳ לטיפוח ספרות עברית,
אוגדן – גיליון 1
אוגדן – גיליון 2
גיליון 3–4
גיליון 5–6
גיליון 7–8
גיליון 35–36
גיליון 37–38
גיליון 39–40
גיליון 47–48
גיליון 49
גיליון 50
גיליון 6 4
גיליון 65
גיליון 66
גיליון 67–6 8
גיליון 69–70
עונתון א
גיליון 71
עונתון ב
גיליון 72
גיליון 73–74
אוגדן
: קובץ ספרותי / בעריכת – ברוך חפץ ; במערכת שמואל בן־נאה,
יונתן גורל , צבי נדיב (אדר תשי״ז 1957)
העטיפה צוירה ע״י א. דניאל.
תוכן העניינים:
אוגדן
: קובץ ספרותי, גל׳ 2 / בעריכת – ברוך חפץ ; המערכת שמואל בן־נאה,
אורי ברנשטיין , מקסים גילן ,
גבריאל מוקד (סתיו תשי״ח 1957)
תוכן העניינים:
עכשיו
: ספרות, אמנות, ביקורת / עורך – ברוך חפץ ; עורכים – נתן זך, גבריאל מוקד ,
יהודה עמיחי. גל׳ 3–4 (אביב תשי״ט, 1959)
תוכן העניינים:
עכשיו
: ספרות, אמנות, הגות, ביקורת. גל׳ 35–36 (סתיו–חורף תשל״ז 1977)
תוכן העניינים:
שער
תוכן העניינים
מ. ע.:
עכשיו על הפרק: ׳עכשיו׳, ׳קשת׳, ׳סימן קריאה׳, ׳פרוזה׳
(עמ׳ 7–9)
יונה וולך :
חמישה שירים ופואימה <חֲטָאַי • הַקְּלָף
הַמְדַבֵּר • נופל דרך הימים • [הַמֶּבָּט מוּגָן בַּדִּמְיוֹן] • סוֹדוֹת
יִצּוּר • הַיּוֹם נוֹשֵׁר, מֵחֳמָרָיו> (עמ׳ 10–18)
א. ב. יהושע :
התעוררות
<מונולוג של זקנה בת 92, מתוך הרומאן ״המאהבים״, המורכב
ממונולוגים של חמש דמויות> (עמ׳ 19–24)
סילביה פלאת: בּוֹאָהּ שֶׁל תֵּבַת־הַדְּבוֹרִים
<תירגמה מאנגלית טובה רוזן־מוקד > (עמ׳ 25–26)
ואלאס סטיבנס:
שבעה שירים <בריאותיו של צליל • כאוס
בתנועה ושאינו בתנועה • המניע למטאפורה • הבית היה שקט והעולם היה רגוע •
ככר לחם יבשה • שני דברים בעלי טבעים מנוגדים נראים כתלויים • כוס המים. תירגמו מאנגלית – מתתיהו ארנון וטובה רוזן־מוקד > (עמ׳ 27–33)
אלזה לסקר־שילר:
שלושה שירים <צער עולם • כאב אחר
כך • שירי השקט . תירגם מגרמנית –
יהודה עמיחי > (עמ׳ 34–35)
א. דורית :
טכסט <שיר> (עמ׳ 36–37)
יורם קניוק :
העיטים <פרק מהנובלה ׳מורה חנקין
והעיט׳> (עמ׳ 38–60)
דוד אבידן :
דיגומים – יצוא אל העבר (עמ׳ 61–86)
אורי צבי גרינברג :
ארבעה שירים מתוך ׳מֶפִיסְטוֹ׳
<תירגם מיידיש – דן מירון > (עמ׳ 87–91)
סמואל בקט:
משחק : מחזה במערכה אחת <תרגום – שושנה אביגל> (עמ׳
92–106)
שושנה אביגל:
הקו והמעגל : על תמונת הקיום ב׳משחק׳ לסמואל בקט (עמ׳
107–118)
אהרן שבתאי :
הפואמה הביתית <מתוך ״מוסר״> (עמ׳ 119–124)
ה.ד. (הילדה דוליטל):
האיים <שירים. תירגם מאנגלית – מתתיהו ארנון> (עמ׳
125–127)
יוסף מונדי :
המשיח <מחזה> (עמ׳ 128–156)
הרולד שימל :
ארעא <קטע המתחיל ״את״ (השרון) • קטע המתחיל ״דודי האספן״>
(עמ׳ 157–169)
יותם ראובני :
בעיקבות האהבה בעיקבות החיים <סיפור> (עמ׳ 170–193)
מאיה בז׳ראנו :
שישה שירים <בת יענה • ליל צום • חרדון • עבוד־נתונים מס׳ 5
• שלמבו • עבוד־נתונים מס׳ 15, או, ״השפעת הקולנוע על השירה״>
(עמ׳ 194–199)
סאביילי גרינברג:
שלושה שירים <ספטמבר 1963 • היה אתות • גלאי־חרוזים בתערוכת
פאבלו פיקאסו ב־1956 במוסקבה . תירגם
מרוסית, בשיתוף עם המחבר –
דוד אבידן > ( עמ׳
200–203)
גבריאל מוקד :
שלוש ואריאציות (עמ׳ 204–217)
צ׳ארלס אולסון:
השלדגים <שירה. תירגם מאנגלית –
דן מירון > (עמ׳
218–226)
גיום אפולינר:
חמישה שירים
<בית־הכנסת • [קשוב להמולת העיר] • פרידה • גלוית דאר • המסע. תירגם
מצרפתית – משה בן־שאול > (עמ׳ 227–228)
שארל בודלר:
שני שירים מ״פרחי הרוע״ בתרגומו של נתן
אלתרמן <הנפילה (La Géante) • הפכים (Réversibilité)> (עמ׳
229–230)
דן מירון :
פתיחה לתיאור ז׳אנרי של הליריקה האלתרמנית (עמ׳
231–243)
אריה סיון :
ארבעה שירים <יואן זה אירופי או סיני? • מתוך ״יוני 1944״
(מחזור) • עיר מוכת שמש, בת־ים • בלהדהים בורגנים>
(עמ׳ 244–247)
אסתר ראב :
בדרך אליך הים (רקויאם) <שיר> (עמ׳ 248)
גבריאל פרייל :
יינות נואשים <שיר> (עמ׳ 249)
פנינה כספי :
הנסיך בעל שש האצבעות <יומן> (עמ׳ 250–259)
רוני סומק :
שני שירים <שיר ידידות • דו״ח> (עמ׳
260)
אנטון שמאס :
חמש (מתוך אחת־עשרה) דרכים לצעוק <א.
אני מתנצל – ו. מנורה – ז. 26 – ח. זה לא – ט. תסריט> (עמ׳ 261–264)
אשר רייך :
חמישה שירים <קורא יקר • השתוקקות •
שני שירי־נהרה • אי שם> (עמ׳ 265–267)
יעל גלוברמן :
צל <סיפור> (עמ׳ 268–275)
מוטי בהרב :
שלושה שירים <[מונית משחרת לטרף] •
הצעיר מכל הלוחמים • מדבר בסדר וחושב בסדר אבל קירות ביתו סוגרים עליו מכל
עבר> (עמ׳ 276–277)
רחל חלפי :
שלושה שירים <[סמיוטיקה היא תורת הסימנים] •
גומחה • סיכוי> (עמ׳ 278–279)
פנים חדשות
פרץ בנאי :
חמישה שירים (עמ׳ 281–284)
דן לוי:
שבעה שירים (עמ׳ 285–287)
הערות בשולי החוברת
(עמ׳ 288–289)
עמוד אחורי
עכשיו
: ספרות, אמנות, הגות, ביקורת / העורכים – גבריאל מוקד ,
ברוך חפץ. גל׳ 47–48 (חורף תשמ״ג, 1983)
תוכן העניינים:
עכשיו
: ספרות, אמנות, ביקורת / העורכים – גבריאל מוקד , ברוך
חפץ. גל׳ 49 (אביב תשמ״ד – 1984)
תוכן העניינים:
עכשיו
: ספרות, אמנות, הגות, ביקורת / העורכים – גבריאל מוקד ,
ברוך חפץ. גל׳ 50 (קיץ–סתיו תשמ״ה – 1985)
תוכן העניינים:
עכשיו
: ספרות, אמנות, הגות, ביקורת / העורכים – גבריאל מוקד ,
ברוך חפץ. גל׳ 64 (1995/1996)
שירה עברית בראי הביקורת : מיבחר
תוכן העניינים:
עכשיו
: ספרות, אמנות, הגות, ביקורת. עונתון ב (סתיו
2008) / עורך הגיליון: יהודה ויזן
תוכן העניינים:
עכשיו
: ספרות, אמנות, הגות, ביקורת / העורכים – גבריאל מוקד ,
ברוך חפץ. גל׳ 71 (קיץ–סתיו 2010 תשע״א)
על הכריכה: מנשה קדישמן, ׳סוס מלחמה׳, מתווה לפסל, 1982.
תוכן העניינים:
עכשיו על הפרק:
מ.ע.: הקו הרעיוני של ׳עכשיו׳ ופעילותנו בעתיד הקרוב (עמ׳
7–10)
שלטון האוליגרכיה (עמ׳ 192–194)
בין כיבוש להגדרה עצמית (עמ׳ 195–197)
ספקות כנים (עמ׳ 198–200)
בין משט לחרדים (עמ׳ 201–202)
משפטים שהיינו רוצים לשמוע (עמ׳ 202)
מצע הברית הניאו־מודרניסטית (עמ׳ 203–204)
אלכסנדר סרגייביץ׳ פושקין: להיות משורר <שיר. תירגם מרוסית
יונתן בן־נחום > (עמ׳ 11)
חורחה לואיס בורחס: פיו העיוור (Blind Pew)
< שיר. תירגם מספרדית יוסף אברהם>
(עמ׳ 12)
מאיה בז׳רנו : מושא האהבה כהשלכה זמנית של הייעוד
הרוחני הסמוי <שיר> (עמ׳ 13)
אילנה יפה : שישה שירים: הליכה. הפריט. המלאך.
המוחות הגדולים. שפת העשן. חלומות (עמ׳ 14–17)
יהודה ויזן : שבעה שירים (עמ׳ 18–21)
עודד כרמלי : עשרה שירים (עמ׳ 22–25)
רן יגיל : באחד, ספר עקיבא <סיפור>
(עמ׳ 26–32)
אריק א. : שני שירי לכת (עמ׳ 33–35)
עמוס אדלהייט : שישה שירים (עמ׳
36–38)
א. ב. יהושע : הנזירה המתעלפת : מיפגש עם מזרחנים
במכון טרומן (עמ׳ 39–48)
שיחה עם א. ב. יהושע : בעקבות פירסום פרק מהרצאתו
על מזרחיות פלשתינית וכללית כמוטיב ביצירתו (עמ׳ 49–51)
גבריאל מוקד : ההנחות הרעיוניות ב״שירתנו הצעירה״
מאת ח״נ ביאליק (עמ׳ 52–55)
אדמיאל קוסמן : שני שירים: מכתבים מאלוהים. אני
רושם את המבט (עמ׳ 56–58)
גילית חומסקי : ארבעה שירים: קהילת מבט קולטת חברים
חדשים. סוף עולם השיבולים. [שימו לב ... ]. ללמוד לשחות (עמ׳
59–61)
מירון ח. איזקסון : שני שירים: ילד בעיר חדשה.
אביו מפחד (עמ׳ 62)
אלחנן ניר : הכל רוכן <שיר> (עמ׳
63)
אמנון נבות : ביקור בבית הילדות
<פרק מרומאן> (עמ׳ 64–67)
גדעון מירב : פוסטמודרניזם במיבחן : בין
עורקי־כסף לטעם הרע (עמ׳ 68–74)
אלן בראונג׳ון: חפיפות <שיר. תירגם מאנגלית רונן סוניס>
(עמ׳ 75)
ג׳ון אשברי: התפקדויות האור <שיר. תירגם מאנגלית רונן סוניס>
(עמ׳ 76)
מיכאיל בחטין: על סוגיות במחקר הספרות : תשובה לשאלה ממערכת ׳נובי מיר׳
<תירגם מרוסית וליווה בהערות סרגיי סנדלר> (עמ׳ 77–84)
יוסף ברודסקי: וכן הלאה <שיר. תירגמה מאנגלית לאה האן>
(עמ׳ 85–86)
כריסטופר דה־בלוג: מכתב מטהראן (עמ׳ 87–90)
ציפורה לוריא וגבריאל מוקד : ראיון עם יאיר גרבוז
על תחילת יצירתו של רפי לביא (עמ׳ 91–95)
גבריאל מוקד : מבקרת מזהב טהור : הערות לדמותה
המאירה של ציפורה לוריא (עמ׳ 96–9 7)
חגית גרוסמן : שני שירים: מקום. הלכנו בעורף
המלחמה (עמ׳ 98)
שלמה קראוס: שני שירים (עמ׳ 99)
נוית בראל : ארבעה שירים (עמ׳ 100–101)
שבי שחורי : שלושה שירים: מרבד. [אשה זקנה
... ]. המרק מחוויר (עמ׳ 102–103)
יואב עזרא: פרלכסה <שיר> עמ׳ 104)
עודד גיורי : שישה שירים (עמ׳ 105–106)
אלי רוה: האוהד <סיפור> (עמ׳ 107–118)
עדנה מיטווך מלר : כמו בלדה (עמ׳
119)
אלונה פלד: שני שירים (עמ׳ 120)
עליזה גלר־פורטוגז: כדור <שיר> (עמ׳ 121)
פנים חדשות:
ציפי שטשווילי : שלושה שירים (עמ׳
122–123)
ליאור זיו: ג׳ני <סיפור> (עמ׳ 124–135)
מוחמד אגואני: ארבעה שירים (עמ׳ 136–137)
טל דגן: שדה של מכוניות <סיפור> (עמ׳ 138–142)
תות הרמס סאטורי: שלושה שירים (עמ׳ 143)
אמיר פלג: חמישה שירים (עמ׳ 144–145)
קריאה חוזרת:
משה בן־שאול : שלושה שירים: אישה תועה. האבירים.
ארבע שורות (עמ׳ 146)
המוסף הסוציאליסטי ׳עתה׳:
אנדד אלדן : שני שירים חברתיים
(עמ׳ 147)
גבריאל מוקד : עם אחד – לא שניים
(עמ׳ 148–152)
סרגיי סנדלר: עושר ועוני בישראל – החברה הישראלית במאה ה־21
(עמ׳ 153–155)
גבריאל מוקד : נאראטיב במקום מציאות
(עמ׳ 156–158)
ברוך פת: הסיבות העיקריות למשבר הכלכלי העולמי – הגדול מאז 1929
(עמ׳ 159–161)
ראיון עם רן כהן (עמ׳ 162–165)
תנועת ׳חברה עכשיו׳ (עמ׳ 166)
חדר קריאה:
מאיה בז׳רנו : על נסיכי השירה של ׳כתם׳
(על יהודה ויזן ועודד כרמלי )
(עמ׳ 167–168)
גבריאל מוקד : המיתחם המודרניסטי של
מאיר ויזלטיר (עמ׳ 169–175)
גבריאל מוקד (ג. מ.): סידור חדש של שירה דתית
<על ׳סידור אלטרנטיבי לשבעים־ואחד שירים חדשים׳ ל אדמיאל
קוסמן > (עמ׳ 176–179)
דפנה שחורי : מזרחי עם אג׳נדה <על
׳אמא מתגעגעת למילים׳ לדודו בוסי > (עמ׳ 180–183)
גבריאל מוקד (ג. מ.): אחרית דבר: שירה, קסם, חשיבות
– בתום העשור הראשון לאלף השלישי <על ׳יום שני׳, על שירה ורוק
בישראל אחרי יונה וולך לנסים קלדרון > (עמ׳ 184)
דג הדיו:
מאיר פנים: יהודה הלוי האמיתי (עמ׳ 185–186)
עמוס לויתן : הפרוייקט הרדיקלי לשיחרור בעלי־החיים
(עמ׳ 186–187)
ד. ה.: גרוטסקה ששמה אורי ברנשטיין
(עמ׳ 187–188)
הערות סאטיריות:
א. התפוז / מ. לימון <על אילן ברקוביץ׳
ושירתו> (עמ׳ 189)
ב. מיזרחון / ר׳ מערביא <על מתי שמואלוף
ושירתו> (עמ׳ 189)
ג. להציל את רוני סומק ! / ג. מציל
(עמ׳ 190)
ד. רפי וייכרט – מבקר־שירה שיצא בדמוס – וברית
הבינונים / מעיר ותיק (עמ׳ 190)
ה. יצחק לאור והפוריות (מכשפות נוקמות) פמיניסטיות
/ אנטי־פמינינוס (עמ׳ 190)
ו. סוגיית קלדרון והשפעתו ב״קהילת התרבות״ הבינונית
בארץ (עמ׳191)
ז. מומחה לתרגום בתור שוליית משורר (עמ׳ 191)
ח. פרס הרומאן הגרוע <על חיים באר >
(עמ׳ 191)
ט. מבקרים בלי מפה <על אריק גלסנר >
(עמ׳ 191)
י. הקנטרן? <על נתן זך > (עמ׳ 191)
יא. המסתאב <על רועי (צ׳יקי) ארד >
(עמ׳ 191)
עכשיו
: ספרות, אמנות, הגות, ביקורת. עונתון ב (חורף
2011) / עורך הגיליון: יהודה ויזן
תוכן העניינים:
עכשיו
: ספרות, אמנות, הגות, ביקורת / העורכים – גבריאל מוקד, ברוך חפץ. גל׳ 72 (חורף
2011/12 תשע״ב)
שער החוברת: דיוקנו של י. ח. ברנר על רקע מחאת המאהלים. עיצוב: שירי דורון. גרפיקה:
מורן ברק.
תוכן העניינים:
עכשיו על הפרק:
אופיו של כתב־העת ׳עכשיו׳ (עמ׳ 7)
כל הכבוד להמונים הערביים! (עמ׳ 7–9)
הפלשתינאים ואנחנו (עמ׳ 9–11)
המהפכה החברתית (עמ׳ 11–12)
משפטיזציה מוגזמת (עמ׳ 13)
בזכות הפילוסופיה (עמ׳ 13)
יורם קניוק : כשאתה אבוד ... אתה נכנס ... לכתיבה
(עמ׳ 14)
איציק מאנגער: הבאלאדה על הארלקין הזקן <תירגם מיידיש –
נתן יונתן > (עמ׳ 15–16)
מאיה בז׳רנו : קטע מתוך ׳תיסמית׳
(עמ׳ 17)
אילנה יפה : מחזור שירים <טסמליה • בערגה חשתי
• מודר • דובדבנים • זימזומים • גוג ומגוג בראי הזמנים • לחברת ילדותי • סהורת
ירח נפשי • כשהלכתי אליו • צבעים • לאור ירח • הפגישה • פניך • לאהוב בחושך
• נערה דקה עם כלב • מחפשים אותו • זרעי קיקיון • מר סשה על פתחו של מצבו •
מר סשה חולם • מר סשה ממתין לבואו • מישהו שהולך על גשר • תגיד • מוסיקת צוהרים
נעימה • הנזיר • הדבר האחר> (עמ׳ 18–37)
אמנון נבות : המצור וה״בשורה״ על־פי גרוסמן
<על ׳אישה בורחת מבשורה׳ לדויד גרוסמן >
(עמ׳ 38–47)
יותם ראובני : רעב ליופי
<קטע מרומאן> (עמ׳ 48–57)
ישראל אלירז : כל מה שראינו חייב להיראות מחדש
<פואמה> (עמ׳ 58–63)
אנה הרמן : שני שירים: סתיו תשס״ז. גלים
(עמ׳ 64–67)
אן סקסטון: שני שירים: מות סילביה. טירוף ההפקרה
<תירגמה מאנגלית – סבינה מסג > (עמ׳ 68–72)
ללי ציפי מיכאלי : שני שירים: רישומים של תל־אביב.
במרכז העיר (עמ׳ 73–74)
אשר רייך : אורפיאוס הפרוסי : על שירתו של גוטפריד
בן וסביבה (עמ׳ 75–86)
גוטפריד בן: Palau < שיר.
תירגם מגרמנית – אשר רייך > (עמ׳ 87–88)
אהרן שבתאי : שבעה ירחים בערסל
<שיר מוקדם> (עמ׳ 89–90)
אריק א. : פרק מ׳כובשי החלל׳ <פואמה>
(עמ׳ 91–94)
גילית חומסקי : טוב מאוד <שיר>
(עמ׳ 95–96)
רועי צ׳יקי ארד : שני שירים: הנבלה. מקשקש
בקינג ג׳ורג׳ (עמ׳ 97–98)
חיים מרנץ: הרלאטיביזם של ריצ׳ארד רורטי (עמ׳ 99–110)
יצחק (יאני) נבו: רוע רדיקלי : על ספרו של פרופ׳ אבישי מרגלית
On compromise and rotten compromises
(עמ׳ 111 –1 20)
עמוס אדלהייט : קטעים מתוך ״עיר ההיטלים הנוצצים״
<שני שירים> (עמ׳ 121)
שיחה עם רינה שינפלד (עמ׳ 122–125)
דפנה שחורי : חמישה שירים
(עמ׳ 126–128)
חן ישראל קלינמן : בחוכמה <שיר>
(עמ׳ 129–130)
מרים נייגר־פליישמן : ביתה של דודתי
<שיר> (עמ׳ 131)
אפרת מישורי : קטעים מ״הבוהמה הביתית״
(עמ׳ 132–135)
ארז מירנץ: אהבת הארץ על דרך השלילה : על התיאטרון האוונגרדי של
יוסף מונדי (עמ׳ 136–143)
ליאונרד כוהן: חבריי כבר אינם <הגירסה העברית משה סיני
(שיקו)> (עמ׳ 144–145)
פנים חדשות:
יונתן קונדה: שני שירים: שני בתים. המכבי (עמ׳
146–147)
דנה חפץ: דולפינים בקרית גת <סיפור> (עמ׳ 148–154)
שלומית ירון: שמונה שירים (עמ׳ 155–159)
ליאור נווה: אוקטובר <סיפור> (עמ׳ 160–162)
מיכל גינדין: שמונה שירים (עמ׳ 163–167)
גלית מסה: שישה שירים: התעוררות. מן המשותף. זמן. קיץ.
החלצות. יבשת אחרת (עמ׳ 168–170)
קריאה חוזרת:
משה דור : שלגיה <שיר> (עמ׳
171)
המוסף הסוציאליסטי ׳עתה׳:
שיחה עם יוסי ביילין (עמ׳ 172–174)
גבריאל מוקד : הגדרה עצמית למי?
(עמ׳ 175–176)
גבריאל מוקד : על תנועת ׳חברה עכשיו׳
<דברי פתיחה בכנס משנת 2004 שנועד להקים את תנועת ׳חברה עכשיו׳>
(עמ׳ 177–181)
שיחה עם חבר הכנסת דב חנין (עמ׳ 182–184)
תמר בן יוסף: לכתוב כלכלה. לכתוב כלכלה ישראלית (עמ׳ 185–188)
על ההגמוניה הרסלינגית (עמ׳ 189–190)
כרוז של שי״ח (שמאל ישראלי חדש) משנת 1971 (עמ׳ 191)
יחזקאל רחמים : שאלה מכשילה <שיר>
(עמ׳ 192)
חדר קריאה:
גבריאל מוקד : בין איסלם לחילוניות, בין שירה למציאות
<על הסופר התורכי אורחאן פאמוק> (עמ׳ 193–194)
דפנה שחורי : פרובוקטיביות אופנתית
<על שירתה של סיון בסקין בספרה
׳יצירה
ווקאלית ליהודי, דג ומקהלה׳> (עמ׳ 195–197)
דפנה שחורי : פרה קדושה ושמה הופמן
<על Curriculum vitae ליואל
הופמן > (עמ׳ 198–200)
אפרת מישורי : על שירתו של
אמיר אור <הרשימה יוחסה בטעות לדפנה שחורי>
(עמ׳ 201)
אילנה יפה : השירה שבציור והציור שבשירה : הרהורים
על שירתה של שבי שחורי (עמ׳ 202–204)
גבריאל מוקד : מעיתונות לספרות
<על ספריהם של אמנון דנקנר ׳ימיו ולילותיו של דודה
אווה׳ וגדעון סאמט ׳להרוס את נדב׳> (עמ׳ 205–207)
גדעון מירב : בין ׳שארית החיים׳ ל׳נוילנד׳
<על ספריהם של צרויה שלו ואשכול
נבו > (עמ׳ 207)
עודד כרמלי : שוק: מחשבות על שירת כתב־העת ׳מעין׳
<בעריכת יהושע סימון ורועי צ׳יקי ארד >
(עמ׳ 208–214)
דג הדיו:
יהודה ויזן : קלדרון ,
פדיה , שמעון אדף
<על ׳אביבה לא׳ לשמעון אדף >
(עמ׳ 215–216)
עמוס אדלהייט : בתחתית הגבעה או מיקרה המיבחן של
רפי וייכרט (עמ׳ 217–220)
יהודה ויזן : ׳ספרות מוגבר׳ : מכתב גלוי ליגאל
שוורץ (עמ׳ 221–222)
יהודה ויזן : מבקר פופולארי כפרפר ציבעוני, מרחף
בשטח <על נסים קלדרון > (עמ׳ 223)
ציפרלנד <על בני ציפר > (עמ׳
223)
יהודה ויזן : על ׳למה אני לא כותב שירי אהבה ישראליים׳ מאת מתי שמואלוף (עמ׳ 224–227)
תגובות:
שיבת גלעד שליט (עמ׳ 228–229)
עוללות ה״אחר״ (עמ׳ 229–230)
פולמוס שלי יחימוביץ׳ (עמ׳ 230)
יורם קניוק וחוסר הדת (עמ׳ 230)
גבריאל מוקד (ג. מ.): הקץ לאפליה הדתית
(עמ׳ 231)
רעיונות חדשים (עמ׳ 231–232)
הצד הלא־חכם של מנחם בן
(עמ׳ 232)
י. ע.: היהירות והמכשלות של הפרקליטות <על כשלים של הפרקליטות
בענייני השר חיים רמון ובענייני יו״ר אגודת הסופרים, גבריאל מוקד> (עמ׳ 233–234)
דברים בשם אומרם:
איציק שמולי – מחאת הסטודנטים (בין מדינת ישראל למדינת שטייניץ)
(עמ׳ 235)
בן כספית: כאן חולבים <מתוך ׳מעריב׳> (עמ׳ 235–236)
גבריאל מוקד : ידידי – ברוך חפץ
(עמ׳ 237–238)
מצע הברית הניאו־מודרניסטית (מיסודם של כתבי־העת ׳עכשיו׳, ׳עמדה׳, ׳כתם׳,
׳דחק׳, ׳תיקיה׳ ו׳הבה להבא׳) (עמ׳ 239–240)
משפטים שהיינו רוצים לשמוע (עמ׳ 240)
רשימת המשתתפים בחוברות ובכרכים הקודמים של ׳עכשיו׳ (לפי סדר א״ב)
(עמ׳ 241–244)
רשימת סופרים והוגי דיעות שיצירותיהם תורגמו בחוברות ובכרכים קודמים של
׳עכשיו׳ (עמ׳ 245–246)
רשימת ספרי ׳עכשיו׳ וכתבי־עת ׳עכשיו׳ וה׳ג׳רוזלם רייוויו׳
(עמ׳ 247–249)
עכשיו
: ספרות, אמנות, הגות, ביקורת / העורכים – גבריאל מוקד, ברוך חפץ. גל׳ 73–74 (סתיו–חורף
2013–2014 תשע״ד)
שער החוברת: דמות של דון קישוט (ציור של אריה למדן)
תוכן העניינים:
עכשיו על הפרק:
אופיו של כתב־העת ׳עכשיו׳ (עמ׳ 8)
מחאה חברתית
(עמ׳ 9–10)
שיוויון בנטל ושירות לאומי
(עמ׳ 11)
דת ומדינה (עמ׳
11)
כל הכבוד להמונים הערביים!
(עמ׳ 12–17 )
אנו והפלשתינאים, רעיון הקונפדרציה
(עמ׳ 17–20 )
וו. ה. אודן: המבוך <שיר. תרגום חופשי
– רונן סוניס> (עמ׳ 21–22)
יהודה עמיחי :
שירים מהעיזבון (עמ׳ 23–26 )
חנה סוקולוב־עמיחי:
על־מנת לזכור:
יהודה
עמיחי, נתן זך ועובדות שראוי להציג (עמ׳ 27–33)
מאיה בז׳רנו : שירים – הזהו אדם • תהילה ארוכת
טווח • האנושי עוד כאן • התאהבות • משלוה אני • פריז (עמ׳ 34–43)
עמוס אדלהייט : ארבעה קטעים מתוך ״עיר ההיטלים
הנוצצים״ (עמ׳ 44–45)
אריק א. : מה זה שעושה היום את האהבה כה שונה,
כה גורלית (עמ׳ 46–52)
יהודה ויזן : טיול ב־Ούσίa
< שיר> (עמ׳ 53)
עודד כרמלי : שישה שירים (עמ׳ 54–57)
צביה ליטבסקי : הארוטיקה של הידע בשירתה של
מאיה בז׳רנו (עמ׳ 58–77)
משה דור : שלושה שירים: קראתי שיר • למרות • במיסעדה
של אבו ח׳אלד (עמ׳ 78–79)
אדוניס: שיר זמר <תרגם, מגרסה אנגלית,
משה דור > (עמ׳ 80)
גבריאל מוקד : ואריאציה ומטא־ואריאציה
(עמ׳ 81–83)
אילנה יפה : מחזור שירים <פיליפ, מלאכו של שד •
חוטים • זהב • הבט בי • פעולה • הצבע ירוק • האיש במעילו • יהומיה • יברכוני
• היורים בקשתות • האיש שאהבני • חציו המפויח • סרט יפני • הנביא • הרץ המהיר
ביותר בעולם • כונות • מיליבו • הפנים והחוץ • קצור תולדות הזמן •
Free Spirit • סנאי דק • בקשה צנועה • אטלנטיס>
(עמ׳ 84–98)
ישראל ברמה : שעה אחת – מיניאטורה אוטוביוגרפית
(עמ׳ 99–117)
רחל חלפי : מתוך: תרשימי זרימה
<שיר> (עמ׳ 118–119)
אריק גלסנר :
זקנים חכמים ונערים מרדניים – התרבות היהודית והמהפכה הציונית בעיני
יוסף חיים ברנר (עמ׳ 120–130)
דרור אלימלך : ארבעה־עשר שירים – הודעה לבורסה
• וויצק • גן עדן לחמורים עצובים • חיי קריאה • ב־3 בלילה • ביקור חוזר • סוג
של מקום • הדרך • הציפורים • מוסיקה לערב ראש השנה החדשה • מותר האדם • המשוררים
• וידוי קטן • פגישת מחזור (עמ׳ 131–137)
יותם ראובני : מיסטיקה <קטע מדומיין
העוסק בחתונה בעיר המיתולוגית דגון / אשדוד ובחווייה מיסטית> (עמ׳ 138–144)
יונתן אנוש: ״אליך וממך חנוך״ <אירוע תיאטראלי אופטימאלי
בשתי מערכות. עיבוד ועריכה – ד״ר אוריאל זוהר > (עמ׳
145–149)
שירי דורון: דף מכתב <הקדמה לקומפוזיציה של איגרות> (עמ׳
150)
יעקב מישורי: על פסבדו־קונצפטואליזם ופסבדו־אכספרסיוניזם פוסט־מודרניים
בציור ימינו (עמ׳ 151–158)
מדור פילוסופי: דרידיאנה (עמ׳ 159–160)
כריסטיאן מורגנשטרן: חד הקרן <שיר. תרגם מגרמנית –
משה גנן > (עמ׳ 161)
יובל גלעד : עם הראש בקיר – על הפרוזה של
אמנון נבות (עמ׳ 162–176)
רועי צ׳יקי ארד : האגם הגדול <שיר>
(עמ׳ 177–178)
ללי ציפי מיכאלי : שישה שירים: הסולנית • ההורים
שלי גררו • נועה ואני • אקספוזיציה • גבר יחף • פורטרט של אישה
(עמ׳ 179–182)
דניאל עוז : סבל <שיר> (עמ׳ 183)
אפרת מישורי : פרקים מפואימה
(עמ׳ 184–185)
שלומית ירון: שני שירים (עמ׳ 186)
חגית גרוסמן : הלווייתו של המוסיקאי קלמן שטרן
<שיר> (עמ׳ 187–188)
שלמה קראוס: שיר (עמ׳ 189)
בועז יזרעאלי : העץ <סיפור> (עמ׳
190–195)
נווית בראל : חודש <שיר> (עמ׳ 196)
ציפי שטשווילי : שיר (עמ׳ 197)
יואב עזרא : שלושה שירים – הסיפריה הכאוטית • חדר
רחוק מתחת לשמים תופת צבעוניים • בקהל גלוחי הראש (עמ׳ 198–199)
יונתן מוקד וגבריאל מוקד : ׳הטוב, הרע והמכוער׳ כ״דרומון״ ארכיטיפי (עמ׳ 200–203)
אייל שלום : במאה ה־1 של האלף השלישי
<שיר> (עמ׳ 204–205)
עדנה שמש : פורחת <סיפור> (עמ׳
206–218)
קונסטנטין מושקוביץ׳: שני שירים – * [יש משהו בחדרה השני] • על מכשירים
ואנשים (עמ׳ 219–220)
רועי רוסנו: שיר (עמ׳ 221)
זלדה : הדימיון העליז <שיר> (עמ׳
222)
׳עתה׳: מוסף סוציאליסטי
וו. ה. אודן: שיר על לנין (עמ׳ 223)
אודן ולנין (עמ׳ 224)
אסתר אלכסנדר: על יסודות למצע חברתי מחודש של סוציאלדמוקראטיה ישראלית
– להקמת מדינת־הרווחה ונגד המונטאריזם של ״נערי האוצר״ (עמ׳
225–232)
גבריאל מוקד : שבע תיזות על ספרות ותרבות מזרחית
(עמ׳ 233–234)
פול קרוגמן: יש לסיים את השפל הזה (עמ׳ 235–238)
גבריאל מוקד : טייקונים ותיספורות
(עמ׳ 239)
גבריאל מוקד : מהות הסוציאליזם
(עמ׳ 240–241)
גבריאל מוקד : חברה עכשיו (עמ׳
241–242)
גבריאל מוקד : שתי אומות (עמ׳ 243)
גבריאל מוקד : על אומה ואזרחות
(עמ׳ 244–246)
גבריאל מוקד : מדינה יהודית? (עמ׳
247)
חדר קריאה:
ג. מ. : על ספר־שירים של נועם
פרתום ׳להבעיר את המים באש׳ (עמ׳ 248–249)
ג. מ. : על ׳שתיים דובים׳ מאת
מאיר שלו (עמ׳ 250)
מאיה בז׳רנו : השערורייתי והפואטי, האתי והאסתטי
<על ׳ספר העדר׳ של יצחק לאור > (עמ׳
251–254)
רן יגיל: מכת קור : על הרומאן ׳כפו׳ של שמעון אדף
(עמ׳ 255–257)
גבריאל מוקד: על השירים של אילנה יפה (עמ׳ 258–261)
יהודה ויזן : בקרוב ישכחו שקרה
<על ׳קורים דברים׳ של אגי משעול> (עמ׳ 262–263)
דג הדיו:
תגובות:
דברים בשם אומרם:
רשימת המשתתפים בחוברות ובכרכים הקודמים של ׳עכשיו׳ (לפי סדר א״ב)
(עמ׳ 305–308)
רשימת סופרים והוגי דיעות שיצירותיהם תורגמו בחוברות ובכרכים קודמים של
׳עכשיו׳ (עמ׳ 309–310)
רשימת ספרי ׳עכשיו׳ וכתבי־עת ׳עכשיו׳ וה׳ג׳רוזלם רייוויו׳
(עמ׳ 311–313)
הודעה על פירסומים ב׳עכשיו׳ 75 (עמ׳ 314)
טל סלוצקר: על מגבלות המדרשה לאמנות ברמת השרון (עמ׳ 315–316)
ג. מ. : על ׳יקיצת נשיקה׳ מאת דב בהט
(עמ׳ 317–318)
מפת הספרות (והתרבות) (עמ׳ 319)
לראש
הדף